Varianty modelu Y-14B 1911 Maxwell Roadster

Na popis, historii a další fotografie >>> KLIKNI ZDE.






















































































Y-14B


1911 Maxwell Roadster


měřítko 1 : 49


výroba 1965 – 1972


varianta


1


2


3


4


5


6


7


subvarianty

 

a


b

 

dle M.I.C.A.


1


2


3, 5


4


7, 8


6, 9


10


11


výroba


1964

         

1971


index ceny


15


1,2


2,0


2,5


15


1,0


2,0


verze spodku


verze A – 2 otvory


verze B – 2 výstupky


verze C – bez otvorů a výstupků


palivová nádrž


zlatá


měděná


zlatá


měděná


nádržka na prahu


měděná


zlatá


měděná


zlatá


povrch střechy


hladký


textura


kola


bez výztuh


2 výztuhy


bez výztuh


krabička


D3


D3, E, E1


E1, F, G


F, G


G


Poznámky:




  • Střecha a sedadla jsou typově shodné a tudíž zaměnitelné s modelem Y-8C Stutz a zejména s pozdějším modelem Y-13C Crossley. Proto je problematické sledovat model s černými sedadly, který MICA uvádí,  jako samostatnou verzi. Podobně texturovaná střecha je uvedena pouze jako subvarianta. Model s texturovanou střechou není výrazně dražší, na rozdíl od  Y-1B, Y-4C nebo Y-6C.


  • Modely s béžovou střechou jsou zřejmě neoriginální, jedná se o záměnu z Y-8C Stutz.


  • MICA sleduje navíc vzácnou verzi s béžovou maskou. Záleží na množství exemplářů, výjimečně se jinak zbarvené plasty objevují téměř u všech modelů.


  • Zajímavostí je podvozek verze B. Jeho nálitky jsou unikátní, z jiných modelů tato úprava není známa.


  • Jako jediný model vydržel se svým kovovým volantem až do roku 1972. Téměř všechny ostatní modely měly po roce 1968 již volanty plastové. Kovový volant si udržel po roce 1968 ještě Y-16A Spyker, ale ten v roce 1972 již nevyráběl.


  • Některé modely měly namontována kola se zadními výztuhami. Ty mají o něco delší náboj, takže rozchod kol je větší.


 Na to, že má představovat prestižní ameriku, je model Maxwell poměrně nenápadný.

 



Model vlevo je zajímavý stříbrným chladičem s reflektory, což bývá u tohoto typu k vidění poměrně málo. Zlatá nádržka na prahu modelu vlevo je považována za vzácnější, ale mnohem více jsou ceněny modely se zlatou palivovou nádrží za sedadly.

 



 Vlevo je spodek nejstarších modelů s podvozkem verze A se dvěma otvory. Verze B uprostřed má v místech původních otvorů nálitky s malým výstupkem. U posledních modelů s podvozkem verze C byly výstupky odstraněny.

 


text a foto Libor Mikš


Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít s uvedením linku na server www.diecast.cz u každé fotografie nebo citace. Jinak jen se souhlasem www.diecast.cz .

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *