Varianty modelu Y-9B 1912 Simplex

Na popis, historii a další fotografie >>> KLIKNI ZDE.









































































































Y-19B


1912 Simplex


měřítko 1 : 48


výroba 1968 – 1972* (88)


varianty


1


2


3


4


5


6


7


8


subvarianta

               

dle M.I.C.A.

 2  3, 4  5, 6  7  8, 9  10, 11  12

výroba


1968

      1969       1970

index ceny

 4,0  2,5  2,0  2,5  1,5  1,5  4,5  3,0

barva karoserie


bledě zelená


světlejší zelená


sytě zelená


tmavější zelená


zlatá metalíza


barva blatníků


bledě zelená


světlejší zelená


sytě zelená


tmavější zelená


jahodová metalíza


*žebro u sedadel

ne


ano


uchycení střechy


na kovových čepech karoserie


na plastových čepech sedadel


barva střechy


béžová


černá


povrch střechy


hladký


textura


víko skřínky


hrubě rýhované


orámované jemné rýhy


**otvor pro sedadla


nezesílený okraj


zesílený okraj


krabička


E1a


E1a,b


E1b, F


F


F, G


U tohoto modelu MICA rozlišuje celkem pět odstínů zelené. Nejsvětlejší odstín je výrazný, ale považovat ostatní odstíny za varianty je značně diskutabilní. Pochybuji, že to byl záměr. Jiné typy modelů se také vyskytují ve škále odstínů. Např. u Y-15A nebo Y-7B jsou rozdíly v odstínech velmi znatelné, přesto se za samostatné varianty nepovažují. Z tohoto pohledu je možné varianty č.2 a 3 považovat za variantu jedinou.


*Žebro sedadel – před zadními sedadly po stranách karoserie mají pozdější modely svislé žebro, které první modely nemají. Asi má přidržovat zadní sedadla ve správné poloze.


**Otvor pro čep zadního sedadla, jímž jsou sedadla fixována ke karoserii má u pozdějších modelů osazení. Víditelné to je ovšem po vyjmutí sedadel, což nedoporučuji! Pravděpodobně měly osazení i některé poslední modely s hladkou střechou.


První modely byly dodávány v krabičkách typu E1. Krabičky typu E1 měly, těžko říci z jakého důvodu, standardní odstín modré na bocích světlejší, než předchozí krabičky D a E. Ovšem Y-9B byl zařazen do výroby dříve než modely Y-6C a Y-7C. A první krabičky, které byly pro tento model v poměrně velkém množství vyrobeny, měly také ještě tmavě modré boky. V tabulce jsou označeny E1a. Krabička E1b se světle modrými  boky je poměrně vzácná!




 Tmavější zelené verze Y-9B nejsou vzácností, ale béžová texturovaná střecha je málo k vidění. 

 



Vlevo vzácná nejsvětlejší verze Simplexu. Rozdíl odstínů mezi druhým a třetím modelem příliš velký není. První dva modely zleva mají ještě střechu na čepech karoserie a užší stupačku s hrubým rýhováním povrchu.

 


text a foto Libor Mikš


Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít s uvedením linku na server www.diecast.cz u každé fotografie nebo citace. Jinak jen se souhlasem www.diecast.cz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *