1958 Chevrolet Corvette a model 1/43 Franklin Mint





 



Pokud jde o celkový dojem z kovového modelu Franklin Mint (dále FM), auto v M 1/43 působí ve všech směrech tak jako bychom před sebou měli skutečný vůz. Standartem u FM jsou samozřejmě otevírací dveře a kapota motoru. Tento model má, ale navíc ještě sundavací hard top střechu.




Přední část skutečné Corvetty ročníku 1958 se vyznačuje především charakteristyckými žebry před chladičem, předsazeným držákem poznávací značky a široce vykrojenými nádechy pod čtveřicí hlavních světlometů. Tady nelze modelu prakticky nic vytknout, přední část modelu je zpracována s obdivuhodnou přesností a smyslem pro detail. Vše je znázorněno tak jako u skutečného auta. Znak na přední kapotě je také zcela autentický, i když je zpracován „jen“ formou barevného obtisku. Jediným nedostatkem je tak nedostatečné vymodelování blinkrů pod nárazníkem, které jsou provedeny pouze vytlačením do karoserie, v jejíž černé barvě se bohužel zcela ztrácejí. U skutečného auta mají samozřejmě ještě chromové rámečky. Alespoň stříbrné naznačení blinkrů by modelu jistě slušelo. Až na tento prohřešek je ale předek modelu zcela autentický.



 



Z bočního pohledu nejvíce vynikne chromem lemovaný prolis zasahující od poloviny předních blatníků až do dvou třetin dveří. Tento prolis je ještě doplněn falešnými výdechy, které jsou opět bohatě zdobeny chromem. Také tady nelze modelu nic vytknout. Především modelovost prolisu včetně falešných výdechů a jejich chromování je vskutku obdivuhodná. Velmi pěkně působí také typická šachovnice Corvette i nápis Fuel Injection na předních blatnících. Tyto detaily jsou opět ztvárněny formou barevných obtisků.






Zadní partie modelu je také velmi pěkně propracována. Na víku kufru jsou stříbrnou barvou a prolisy znázorněny dvě podélné chromové lišty, znak Corvette je opět ve formě obtisku. Autenticky jsou rovněž vymodelována zadní světla, která přesto, že na rozdíl od předních nejsou skleněná vypadají vcelku dobře a mají také zcela autenticky znázorněno rozdělení chromových rámečků.








 



A nyní již otevíráme dveře modelu, který má dle mého názoru jeden z nejlépe propracovaných interiérů z modelů v měřítku 1/43 z produkce Franklin Mint. Perfektně je provedena přístrojová deska, jež dosahuje takové modelové dokonalosti, kterou obvykle nacházíme u modelů mnohem větších měřítek. Zcela autenticky a velice jemně jsou znázorněny jednotlivé přístroje, zpětné zrcátko na středové konzoli, řadící páka a především madlo spolujezdce a prolis před spolujezdcem opět s autentickým nápisem Corvette. Stejně tak jsou dokonale provedena sedadla a především výplně dveří, které jsou ztvárněny do nejmenších detailů. Tyto fajnovosti samozřejmě nejlépe vyniknou při sejmuté hard top střeše.



 



Také motor je stejně jako celý model pěkně propracován, za zmínku stojí především takové detaily jako hadice ke chladiči, víčko chladiče, hadice přívodu vzduchu k topení, alternátor včetně označení výrobce a samotná víka ventilů s vylisovanými nápisy Corvette stejně jako u skutečného motoru. Jedinou odlišností je zde kulatý chromový kryt čističe vzduchu, který na motoru modelu chybí, což může být dáno jiným provedením motoru u modelu.


 



Také podvozek modelu je zpracován zcela autenticky. Dokonale je proveden rám vozu včetně úhlopříčných výztuh. Stejně tak přední náprava s detaily ramen a především zadní náprava s diferenciálem a samostatnými díly teleskopických tlumičů. Samozřejmostí je zde také pěkně provedený spodek motoru a převodovka. Celkovou autentičnost spodku modelu pak dotváří autenticky vedené výfukové potrubí.


 


1958 Chevy Corvette je jedním z nejlépe provedených modelů v měřítku 1/43, který v mnoha směrech, především v detailech přístrojové desky, ztvárnění sedadel i výplně dveří plně obstojí i ve srovnání s modely mnohem větších měřítek renomovaných výrobců. Perfektně je také zvolena autentická barevná kombinace. Černý vůz se stříbrnými prolisy působí opravdu nádherně a především na něm dokonale vynikají jemně provedené chromové lemy i ozdobné nápisy. Unikátní je také funkční hard top střecha. Ta se u evropských výrobců (jako např. Norev) objevuje až v současné době, většinou ale u kabrioletů, u nichž si můžeme také vybrat, zda chceme střechu nataženou nebo složenou.


 


text a foto: Tomáš Mikulica


 

Kontakt na autory článku je v rubrice O webu. Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít s uvedením linku na server www.diecast.cz u každé fotografie nebo citace. Jinak jen se souhlasem www.diecast.cz .

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *