Varianty modelu Y-7B 1913 Mercer Raceabout
Na popis, historii a další fotografie >>> KLIKNI ZDE.
Y-7B |
1913 Mercer Raceabout |
měřítko 1 : 46 | ||||||||||||
výroba 1961 – 1967 | ||||||||||||||
varianta |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 | |||
subvarianty |
a |
b |
a |
b | ||||||||||
dle M.I.C.A. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
7 |
6 |
8 |
9 |
– |
10 |
11 |
12 | |
výroba |
1961 |
1965 |
||||||||||||
index ceny |
6,5 |
5,0 |
5,0 |
4,5 |
4,0 |
2,5 |
4,5 |
3,0 |
4,5 |
3,0 |
2,5 |
3,5 | ||
barva karoserie |
fialová metalíza |
tmavě žlutá | ||||||||||||
barva kapoty |
fialová metalíza |
stříbrná |
tmavě žlutá | |||||||||||
*uchycení blatníků |
Typ I – volné |
Typ II |
Typ III |
Typ IV | ||||||||||
otvory vespod |
ne |
? |
ne |
2 otv. |
? |
2 otvory | ||||||||
**výztuhy nápravy |
ne |
? |
? |
ano |
ne |
ano | ||||||||
nápis vespod |
tři řádky( .… / BY LESNEY) |
čtyřřádkový (MADE IN / ENGLAND / BY / LESNEY) | ||||||||||||
***horní reflektor |
krátký |
dlouhý |
krátký |
krátký |
dlouhý | |||||||||
zlacený chladič |
ano |
ne | ||||||||||||
pneumatiky |
šedé |
černé hrubé |
hr. |
je. |
černé jemné | |||||||||
krabička |
C |
D1, D2 |
D2, D3 |
D3, E |
*Uchycení blatníků: Typ I – přední blatník je ke karoserii připojen pouze vpředu u chladiče. Typ II – mezi blatník a střední část kapoty je přídána příčka. Typ III – prostor mezi příčkou a předním úchytem blatníku je vyplněn, ale příčka je při pohledu shora stále patrná. Typ IV – jako typ III, ale příčka je shora sbroušena, takže při pohledu shora není patrná.
**U pozdějších modelů jsou na okrajích pod přední oskou přidány dvě trojúhelníkové výstuhy.
***Celková délka obou verzí horních reflektorů je stejná. Dlouhý reflektor má oproti krátkému asi dvakrát delší zadní válcovou část na úkor sférického zakončení reflektoru.
Na varianty je model Y-7B Mercer poměrně bohatý.
Je vždy diskutabilní, zda model pouze s jinými pneumatikami má být samostatnou variantou. Zde je jako samostatná varianta zařazen pouze model s šedými hrubými pneumatikami. Subvarianty 6a, 6b se liší právě typem vzorku. Teoreticky se ovšem mohou s oběma typy černých pneu vyskytovat varianty 5 až 9.
Diskutabilní jsou i varianty s tzv. krátkým respektive dlouhým horním reflektorem. Reflektor není přinýtován, je do kapoty pouze zaražen pomocí trnu. Záměna není úplně jednoduchá, ale dá se při troše šikovnosti provést bez patrných následků.
U variant 4, 5 a 7 jsou otazníky, protože tak, jak je to popsáno v MICA to vypadá dosti nepravděpodobně (varianta 4 má prý mít 2 otvory a výztuhy nápravy, varianta 5 má mít výztuhy nápravy a varianta 7 má mít 2 otvory). Změny by měly probíhat postupně, a takto to není možné! Bohužel, zatím nemám kontrolní vzorky k dispozici.
Problém nenabarveného chladiče u varianty 11b je obdobný jako u modelu Y-6B Bugatti. Zde je tato varianta „přijatelnější“, protože snaha šetřit barvou je po roce 1965 patrná u více modelů.
Fialové modely, zejména starší, lze nalézt v podstatě v libovolné kombinaci zlacených a nenabarvených (šedostříbrných) kovových součástí (reflektory, páky, volant, kola, horní reflektor).
Varianta se stříbrnou kapotou není v MICA popsána. Přísně vzato, pravděpodobně jde také o zmetek. Domnívám se, že při lakování byla do stříbřenky přidávána tonizační fialová barva. Došlo k technologické chybě a několik kapot bylo nastříkáno pouze stříbřenkou.


text a foto Libor Mikš
Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít s uvedením linku na server www.diecast.cz u každé fotografie nebo citace. Jinak jen se souhlasem www.diecast.cz.