Varianty modelu Y-7B 1913 Mercer Raceabout

Na popis, historii a další fotografie >>> KLIKNI ZDE.











































































































































Y-7B


1913 Mercer Raceabout


měřítko 1 : 46


výroba 1961 – 1967


varianta


1


2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


subvarianty

         

a


b

       

a


b


dle M.I.C.A.


1


2


3


4


5


7


6


8


9



10


11


12


výroba


1961

               

1965

 

index ceny


6,5


5,0


5,0


4,5


4,0


2,5


4,5


3,0


4,5


3,0


2,5


3,5


barva karoserie


fialová metalíza


tmavě žlutá


barva kapoty


fialová metalíza


stříbrná


tmavě žlutá


*uchycení blatníků


Typ I – volné


Typ II


Typ III


Typ IV


otvory vespod


ne


?


ne


2 otv.


?


2 otvory


**výztuhy nápravy


ne


?


?


ano


ne


ano


nápis vespod


tři řádky( .… / BY LESNEY)


čtyřřádkový (MADE IN / ENGLAND / BY / LESNEY)


***horní reflektor


krátký


dlouhý


krátký


krátký


dlouhý


zlacený chladič


ano


ne


pneumatiky


šedé


černé hrubé


hr.


je.


černé jemné


krabička


C


D1, D2


D2, D3


D3, E


*Uchycení blatníků: Typ I – přední blatník je ke karoserii připojen pouze vpředu u chladiče. Typ II – mezi blatník a střední část kapoty je přídána příčka. Typ III – prostor mezi příčkou a předním úchytem blatníku je vyplněn, ale příčka je při pohledu shora stále patrná. Typ IV – jako typ III, ale příčka je shora sbroušena, takže při pohledu shora není patrná.


**U pozdějších modelů jsou na okrajích pod přední oskou přidány dvě trojúhelníkové výstuhy.


***Celková délka obou verzí horních reflektorů je stejná. Dlouhý reflektor má oproti krátkému asi dvakrát delší zadní válcovou část na úkor sférického zakončení reflektoru.


Na varianty je model Y-7B Mercer poměrně bohatý.




  • Je vždy diskutabilní, zda model pouze s jinými pneumatikami má být samostatnou variantou. Zde je jako samostatná varianta zařazen pouze model s šedými hrubými pneumatikami. Subvarianty 6a, 6b se liší právě typem vzorku. Teoreticky se ovšem mohou s oběma typy černých pneu vyskytovat varianty 5 až 9.


  • Diskutabilní jsou i varianty s tzv. krátkým respektive dlouhým horním reflektorem. Reflektor není přinýtován, je do kapoty pouze zaražen pomocí trnu. Záměna není úplně jednoduchá, ale dá se při troše šikovnosti provést bez patrných následků.


  • U variant 4, 5 a 7 jsou otazníky, protože tak, jak je to popsáno v MICA to vypadá dosti nepravděpodobně (varianta 4 má prý mít 2 otvory a výztuhy nápravy, varianta 5 má mít výztuhy nápravy a varianta 7 má mít 2 otvory). Změny by měly probíhat postupně, a takto to není možné! Bohužel, zatím nemám kontrolní vzorky k dispozici.


  • Problém nenabarveného chladiče u varianty 11b je obdobný jako u modelu Y-6B Bugatti. Zde je tato varianta „přijatelnější“, protože snaha šetřit barvou je po roce 1965 patrná u více modelů.


  • Fialové modely, zejména starší, lze nalézt v podstatě v libovolné kombinaci zlacených a nenabarvených (šedostříbrných) kovových součástí (reflektory, páky, volant, kola, horní reflektor).


  • Varianta se stříbrnou kapotou není v MICA popsána. Přísně vzato, pravděpodobně jde také o zmetek. Domnívám se, že při lakování byla do stříbřenky přidávána tonizační fialová barva. Došlo k technologické chybě a několik kapot bylo nastříkáno pouze stříbřenkou.

 



Fialový Mercer Raceabout se vyskytoval i s nenabarvenými kovovými součástmi. Na tomto modelu jsou krásně vidět černé pneumatiky s hrubým vzorkem. 

 



První Mercery měly pneumatiky s šedým hrubým vzorkem (vlevo). Třetí zleva je Mercer se stříbrnou kapotou. Vpravo je novější Mercer ve žluté barvě, nezlacený chladič je MICA přeceňován. Na snímku je taktéž vidět vývoj uchycení předního blatníku. Druhý model zleva má přidánu příčku, ale prostor před příčkou je volný. Třetí a čtvrtý model mají prostor před příčkou vyplněn, což je patrné zejména na žlutém modelu.

 


text a foto Libor Mikš


Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít s uvedením linku na server www.diecast.cz u každé fotografie nebo citace. Jinak jen se souhlasem www.diecast.cz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *