Y-2B 1911 Renault 2 Seater
Dostupnost: Rozšířenější varianty Y-2B se shánějí poměrně snadno a za nízké ceny. Neplatí to ale o první a druhé variantě v krabičce D1. Rare – raritní je varianta, která má na předním panelu chladiče pouze rovný krátký výstupek a nikoliv lem podél celé hrany kapoty. Těžko dostupné jsou i Y-2B Renault, které mají novější panel, ale stále ještě volant s malým tlačítkem uprostřed. Další varianty už nejsou klasifikovány jako obtížně sehnatelné. Vzácnější jsou nicméně Y-2B bez přepážky mezi zadním blatníkem a rámem podvozku a s většími otvory mezi zadními světly a poznávací značkou.
První varianty Renaultu měly čtyřramenný držák rezervy a často většinu dílů nepomosazených. |
Zadní blatníky prvních variant Y-2B Renault nebyly příliš pevné a při nešetrném manipulování s modelem se mohly ohnout směrem ke karoserii. Konstruktéři firmy Lesney proto umístili zpevňovací přepážku mezi přední část zadního blatníku a podvozek. Z technologických důvodů také zvětšili původně tenčí přepážky mezi zadními světly a poznávací značkou.
První varianty z roku 1963 se vyznačovaly vzácnými většími kovovými volanty s tlačítky houkačky, které se montovaly také na Y-15A Spyker. V roce 1964 už ale konstruktéři Lesney standardizovali většinu kovových volantů yesteryearů do jednodušší podoby bez tlačítka. Nový kovový volant Y-2 Renaultu už byl menší, stejně jako na dalších modelech. V roce 1968 ho pak nahradil nový unifikovaný černý platový volant, který od té doby už měly všechny modely Yesteryear.
Krabičky: První Y-2B Renault měly dnes velmi vzácnou krabičku D1. Obtížněji se shánějí i modely v boxech typu D2. Y-2B Renault se dále balil do krabiček D3, E, E1 a poslední verze s plastovými volanty do okénkových boxů F.
Nestarší krabička typu D1 (vlevo) a novější typu D3.
Text na krabičce uvádí, že originální automobil měl dvouválcový motor s ventily zboku o výkonu 8 koní. Spotřeba tehdejšího Renaultu činila