Y-2B 1911 Renault 2 Seater

 


Měřítko: 1/40

Výroba: 1963–1967 kovový volant; 1968 – 1969 plastový volant 

Dostupnost: Rozšířenější varianty Y-2B se shánějí poměrně snadno a za nízké ceny. Neplatí to ale o první a druhé variantě v krabičce D1. Rare – raritní je varianta, která má na předním panelu chladiče pouze rovný krátký výstupek a nikoliv lem podél celé hrany kapoty. Těžko dostupné jsou i Y-2B Renault, které mají novější panel, ale stále ještě volant s malým tlačítkem uprostřed. Další varianty už nejsou klasifikovány jako obtížně sehnatelné. Vzácnější jsou nicméně Y-2B bez přepážky mezi zadním blatníkem a rámem podvozku a s většími otvory mezi zadními světly a poznávací značkou.








První varianty Renaultu měly čtyřramenný držák rezervy a často většinu dílů nepomosazených.
 
Historie: První varianta Y-2B Renault se začala vyrábět s nepomosazenými díly. Její charakteristický přední panel chladiče měl jen jednoduchý podélný výstupek, který přidržoval horní hranu lakovaného dílu s kapoty. Na dalších verzích už byl výstupek rozšířen na celý obvod styčné plochy pomosazeného panelu. 

Zadní blatníky prvních variant Y-2B Renault nebyly příliš pevné a při nešetrném manipulování s modelem se mohly ohnout směrem ke karoserii. Konstruktéři firmy Lesney proto umístili zpevňovací přepážku mezi přední část zadního blatníku a podvozek. Z technologických důvodů také zvětšili původně tenčí přepážky mezi zadními světly a poznávací značkou.

Ve druhé polovině období výroby se na Y-2B Renault změnil držák rezervní pneumatiky spojený s brzdovými a řadícími pákami. Namísto původního čtyřramenného byl na novějších variantách tříramenný. Konstruktéři se tak snažili usnadnit nasazování plastové obruče rezervního kola při montáži modelu. Stejný díl měl mimochodem i Y-11B Packard Landaulet bez ohledu na to, že měl tento model o dost menší měřítko. 

První varianty z roku 1963 se vyznačovaly vzácnými většími kovovými volanty s tlačítky houkačky, které se montovaly také na Y-15A Spyker. V roce 1964 už ale konstruktéři Lesney standardizovali většinu kovových volantů yesteryearů do jednodušší podoby bez tlačítka. Nový kovový volant Y-2 Renaultu už byl menší, stejně jako na dalších modelech. V roce 1968 ho pak nahradil nový unifikovaný černý platový volant, který od té doby už měly všechny modely Yesteryear.

Y-2B Renault se po celou dobu výroby stříkal v neautentické zelené metalíze, která měla trochu proměnné odstíny. Podle „Bílé knihy“ MICA se obtížněji shánějí modely ve světlejší barvě, přestože se nerozlišují jako varianty. Sedačky Renaultu měly nepřirozeně ostrou světle červenou barvu.  

Krabičky: První Y-2B Renault měly dnes velmi vzácnou krabičku D1. Obtížněji se shánějí i modely v boxech typu D2. Y-2B Renault se dále balil do krabiček D3, E, E1 a poslední verze s plastovými volanty do okénkových boxů F.



                                Nestarší krabička typu D1 (vlevo) a novější typu D3.


 

Text na krabičce uvádí, že originální automobil měl dvouválcový motor s ventily zboku o výkonu 8 koní. Spotřeba tehdejšího Renaultu činila 7,5 litru na 100 kilometrů a vůz měl maximální rychlost 64 km/h. Při jízdě kolem Anglie dosáhl Renault na úseku dlouhém 320 kilometrů průměrné rychlosti 40 km/h. Zajímavé je, že konkurenční britský Mettoy přišel během výroby tohoto modelu s velmi podobným typem Renaultu. Jeho Corgi Classic 1910 Renault 12/16 je také dvousedadlový, ale s nataženou střechou z plastu. Jeho měřítko je o něco větší než u modelu Matchbox Yesteryear a jedna z jeho dvou variant má ještě divočejší fialovou metalízu. Ani tento model Corgi Classic Renault 12/16 ale nebyl ve své době příliš úspěšný.  

Na podrobné tabulky s variantami modelu >>> KLIKNI ZDE.

   

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *