Y-11C 1934 Lagonda Drophead – verze roku 1972


 



 

Měřítko: 1/43    Ve výrobě: od konce roku 1972 do roku 1985

 


Dostupnost: už základní verze vyrobené v roce 1972 Difficult (obtížně sehnatelné), ale také verze až Extremely Rare (extrémně raritní)


 


Y-11C 1934 Lagonda Drophead byl vůbec posledním modelem Yesteryear na kovových kolech. A po předchozím přechodu série No. 1-75 na Superfast a řady King Size na Super Kings je to vlastně poslední Matchbox z období „Regular Wheels“. Do výroby se dostal skoro nedopatřením v době, kdy se už rozhodovalo o přechodu na nová unifikovaná plastová kola. Pro to se nakonec Lesney doopravdy rozhodl, protože vyhodnotil dosavadní výrobu více druhů kovových kol jako neekonomickou. Všem dosavadním modelům Yesteryear se navíc rozhodl dát nové atraktivnější barvy.


 



 


To postihlo i první verzi Y-11C, přestože se vyráběla jen pár měsíců. Také Lagonda dostala novou kombinaci metalízových barev a tak se z verze Y-11C s kovovými koly stal vzácný unikát. Y-11C měla osud podobný Y-5B 1929 Bentley v zelené metalíze, a tak ji někteří sběratelé říkají „mladší aplegreen“.


 






První spíše prototypové modely Y-11C-1 měly zlatou karosérii s jahodově červenými blatníky. Těch se ale zachovalo tak málo, že na zahraničních burzách jde jejich cena do astronomických částek stovek dolarů. Velmi vzácná je také Y-11C Lagonda se zlatou karosérií a s blatníky v temně fialové metalíze, která je pro malý počet vyrobených a zachovalých exponátů ceněna dokonce víc než standardní nejstarší „áčka“. Řada sběratelů ale existenci verze Y-11C s kovovými koly ani netuší, protože se dokonce nestačila ani dostat do žádného oficiálního katalogu Matchbox. Nesmírně ceněné jsou i krabičky modelu Y-11C vyrobené v roce 1972, protože se jich za pár měsíců bestačilo vyrobit mnoho a v roce 1973 už Lagonda doslala zcela nové „dřevěné“ červenohnědé boxy.


 




Y-11C na kovových kolech má jen vzácnou krabičku typu G.


 


Model Y-11C 1934 Lagonda Drophead vyráběný od roku 1973 má především novější plastová pochromovaná drátěná kola. Jeho metalízové provedení je příbuzné předchozí verzi Y-11C, zlatá barva je ale na blatnících a světlejší červená metalíza na karoserii. Styl vzácné předchozí varianty to ale je, a tak je i model Lagondy z let 1973-78 velmi oblíbený mezi sběrateli, zvláště když nemohou sehnat Y-11C na kovových kolech. Poté se vyráběla Lagonda v červené barvě na „vyplétaných“ zlatavě pochromovyných kolech a v osmdesátých letech model s novými plastovými koly ve tvaru plechových disků a v nové kombinaci béžové a černé barvy. U této verze se už ale kouzlo proslulého „posledního reguláru“ vytratilo.


 


Na podrobné tabulky s variantami modelu >>> KLIKNI ZDE.


 


Alexandr Pícha


 


Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít jen s písemným souhlasem serveru www.diecast.cz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *