Varianty modelu Y-5B 1929 4,5 Litre Bentley

 Na popis, historii a další fotografie >>> KLIKNI ZDE.






























































































































Y-5B


1929 4,5 Litre Bentley


měřítko 1 : 52


výroba 1962 – 1968


varianta


1


2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


subvarianty


a


b


a


b


a


b


a


b


c

 

dle M.I.C.A.


1


2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


12


13


výroba


1962

     

1964

     

1968

   

index ceny


EXT


5,0


5,0


6,0


10


2,5


4,5


7,5


8,0


5,0


3,0


barva karoserie


zelená metalíza


britská zelená


otvory vespod


bez otvorů


2 otvory


bez otvorů


délka spodní části


nedosahuje k přední ose


přesahuje přední osu


oddělený chladič


ne


ne, odlit s karoserií


ano – samostatný stříbrný odlitek


zářez v zadním čele


ne


ano


barva sedadel

                   

číslo na obtisku


černá 5


černá 3


červená 6


černá 3


černá 5


krabička


D1


D1, D2


D2, D3


D3


D3, E


E, E1


E1, F



  • Plastový díl, který tvoří sedadla, plachtu a střechu byl u prvních modelů buď tmavě červený nebo zelený. U pozdějších modelů pouze jasně červený. Vzhledem k relativně snadné zaměnitelnosti jsou modely s různou barvou tohoto dílu uvedeny pouze jako subvarianty, i když výskyt tmavě červeného dílu je relativně nízký.

  • Podobně jako Y-10B Mercedes i některé Bentleye měly výjimečně kola s úzkými pneumatikami z modelu motocyklu 4C Triumph ze série 75. Standardně použitá balonová kola byla využita i u modelu motocyklu 66B Harley, který byl zaveden do výroby přibližně ve stejné době.

  • Obtisky s černými čísly 3 a 5 byly používány u modelu 52B formule BRM. Červené číslo 6 je standardně použito u modelu Y-6B Bugatti. Přemístění obtisků je poměrně náročné, ale ne nemožné – vzhedem k originálnosti obtisku následně těžko odhalitelné! Proto se mi cena zejména modelu s červenou šestkou zdá u MICA velmi vysoká.

 




Nečastější jsou verze s černým číslem 5, odděleným chladičem a jasně červenými sedadly.

 


Model vpravo má ještě nedělený chladič a tmavě zelená sedadla. Modely uprostřed a vlevo mají chladič oddělený a jsou vybaveny nestandardními obtisky čísel. Číslo 6 je aplikováno obráceně jako „9“, ale o autentičnosti lze pochybovat.

 


První modely měly hranu pod střechou rovnou, u pozdějších modelů se objevil zářez. Rozdíl je patrný pouze při nadzvednutí vloženého plastového dílu!

 


Na prvním modelu vlevo je vidět kratší spodek bez otvorů nedosahující k přední ose. Z technologických důvodů byly přidány dva otvory (model uprostřed), které byly později opět odstraněny (viz model vlevo). 

 



Na popis, historii a další fotografie >>> KLIKNI ZDE.


text a foto Libor Mikš


Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít s uvedením linku na server www.diecast.cz u každé fotografie nebo citace. Jinak jen se souhlasem www.diecast.cz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *