Varianty modelu Y-15B 1930 Packard Victoria

Na popis, historii a další fotografie >>> KLIKNI ZDE.

































































Y-15B


1930 Packard Victoria


měřítko 1 : 46


výroba 1969 – 1972*(1987)


varianta


1


2


3


4


5


dle M.I.C.A.


1


2


3


4


5


výroba


1969

       

index ceny


3,5


3,0


2,5


1,5


3,5


uložení volantu


níže


výše


opěry zadní osy


ano, pod osou dvě obdélníkové opěry


ne


barva mřížky chladiče


kaštanová


jasně červená


barva sedadel


kaštanová


tmavě červená


barva střechy a kufru


kaštanová


tmavě červená


krabička


F*


F*


F*


F*, G


G


Poznámka: Zadní nárazník se sklopeným nosišem zavazadel, vlevo umístěnymi koncovými světly a SPZ pod nimi měl několik variant. Tyto varianty jsou ovšem současně „vedle sebe“, neboť bylo více forem, do kterých se tento díl odléval. S podobným jevem se lze setkat např. u plastových sedadel a střech. Jednotlivé formy byly očíslovány a číslo bylo na dílu odlito. U plastových částí jich bylo zpravidla 7 a byly očíslovány 0 až 6. Ovšem u zadního nárazníku Packardu jsou zatím známy pouze součásti od čísla 2 do čísla 6. 1 pravděpodobně existuje, otázkou je, zda existovala i forma s číslem 0. Podstatné je, že v tomto případě existují mezi jednotlivými formami drobné rozdíly. Na fotografii níže je například poměrně dobře vidět různá délka zadní SPZ.



Packard byl velmi elegantní, ale svým vzhledem i velikostí do tehdejší série moc nezapadal. Jeho výjimečnost byla podtržena i krabičkou. Ta jako jediná byla fialová, ovšem přesto měla zpočátku všechny ostatní znaky krabiček typu F.

 



Zpočátku Packardy měly střechu, kufr a sedadla kaštanové – model vlevo. Vzácnější je varianta i s kaštanovou mřížkou, která se montovala jen krátce a byla změněna na jasně červenou. Později byly ostatní plastové části tmavě červené – model vpravo.

 



Vlevo běžná varianta se dvěma obdélníkovými oporami zadní osy. Spodek bez opor se běžně vyskytuje u produkce po roce 1972, ale u modelů s kovovými koly je vidět méně. Za povšimnutí stojí rozdílná délka zadní SPZ.U prvního modelu je kratší než nárazník, u druhého končí stejně s náraznikem.

 


text a foto Libor Mikš


Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít s uvedením linku na server www.diecast.cz u každé fotografie nebo citace. Jinak jen se souhlasem www.diecast.cz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *