Varianty modelu Y-1B 1911 Ford T

Na popis, historii a další fotografie: >>> KLIKNI ZDE 







































































































 Y-1 B


1911 – Ford T


měřítko 1:42
vyráběn v letech 1964 – 1972* (1976)


varianty


1


2


3


4


5


6


7


8


9


10

 subvarianty  a / b  a / b    a / b  a / b    a / b   a / b  a / b    a / b  a / b    a / b

dle M.I.C.A.


2


1


2


3


5


4


6


výroba


1964


1965


1967


1968


1969

 

1970


index ceny


1,0


10


1,0 


1,5 


5,0 


1,0 


1,0 


1,0 


 1,0


10 


volant


červený kovový


černý plastový


verze spodku


verze I – zad. otvor pod E


verze II dva otvory, zadní pod  D ve slově „MODELS


verze IIIbez otvorů – kruhové vyhazovače nahoře i dole stejně velké, levé uvozovky dvojité „MODELS OF ……


verze IV – bez otvorů – horní kruhové vyhazovače menší, uvozovky porušeny 'MODELS


zadní pero


nezesílené


zesílení kolem pera


další posílení nad perem


pravý držák zad. nápravy


Pravý držák zadní nápravy stejný jako levý – šíře 2 mm a výztuha uprostřed držáku – později je pravý držák upravován – viz dále


výztuha na okraji


držák zesílen
na 3 mm !


páky


1


2


1


střecha


hladká


textura


kola


průměr 18,5 mm


17,5 mm


průměr 18,5 mm


krabička


D2


D2-D3


E-E1


F


G




Na obrázku jsou zleva varianty reflektorů (spodní má třmen), nápisu na chladiči, masky chladiče a nakonec varianty pravého držáku zadní nápravy


Minoritní varianty:





  • Existují drobné rozdíly v tvaru reflektorů, nejpodstatnější je přítomnost nebo nepřítomnost tzv. třmenů. Zajímavé je, že se oba typy reflektorů objevují po celou dobu výroby. Jako mnoho jiných doplňkových dílů i tyto reflektory byly odlévány do více forem, ale taková odlišnost je výjimečná. Proto jsou sledovány subvarianty a s reflektory se třmeny, b s reflektory bez třmenů.


  • existují dvě varianty nápisu „Ford“ na chladiči, první má spojované písmo, druhý je bez spojů,


  • u prvních modelů se objevovaly masky pouze s jednou vodorovnou příčkou, příčka může být nahoře nebo dole podle toho, jak je mřížka nasazena.


  • u pozdějších variant je trojka a nula na přední SPZ větší!








Běžné verze Fordu měly jednu páku, hladkou střechu a kovový, později plastový volant.

 



Tři vzácné varianty Fordu T. První zleva varianta se dvěma pákami, uprostřed varianta s menšími koly a vpravo varianta s texturovanou střechou.

 

Obrázek dokumentuje postupné zesilování původně poměrně křehkého zavěšení zadní nápravy. Také přední náprava je náchylná k poškození a často bývá deformována.

 


text a foto Libor Mikš


Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít s uvedením linku na server www.diecast.cz u každé fotografie nebo citace. Jinak jen se souhlasem www.diecast.cz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *