Vlajkové lodi Citroënu – 3. část: Citroën C6
Rozměry – délka
Norev: Citroën C6 z roku 2005 (tmavě modrý) |
Originální prvky designu se opakují také v interiéru, vrstvená okna ve dveřích nemají rámečky a interiér je velmi propracovaný a neortodoxní. Jízdu v dešti usnadňuje dešťový senzor hlídající stěrače se zcela novou geometrií pohybu, kdy se každý pohybuje nezávisle na tom druhém. Novinkou je u Citroenu také elektrické parkovací brzda, která uvolnila spoustu prostoru na středovém tunelu a nechybí ani parkovací senzory. Bezpečnost podporuje systém LDWS, který hlídá, jestli řidič v rychlostech nad
Citroen C6 V6 HDi Norev 1/18
Norev: Citroën C6 (tmavě modrý) |
Bburago: Citroën C6 (červený) |
Dalším výrobcem, který zpracoval C6 je Italské Bburago, které po krachu převzalo asijské Maisto, proto model je již Made in Thailand. C6 je trochu v netradičním měřítku 1/20 což vedle 1/18 vypadá jako model mnohem menší. Od počátku je model nabízen ve dvou barvách a to červené s černým interiérem a černé se světlým interiérem. Bburago patří mezi levnější výrobce a tomu odpovídá i zpracování jeho C6, která stojí zhruba polovinu ceny C6 od Norev. Model má otevírací přední dveře, kapotu a kufr, zadní dveře otevřít bohužel nejdou, je odpružen, má funkční řízení včetně propojení s volantem. Podvozek modelu je spíše podprůměrný, výrobce zobrazil kompletní výfukový systém, který není reálný a ještě se rozdvojuje v místech šroubů, které drží model v obalu, zadní i přední zavěšení kol je vyrobeno velmi zjednodušeně. Karosérie má základní proporce dobře zvládnuté, ale co Norev zobrazil dalším dílem to Bburago jen nastříkalo. Proto boční lišty, boční blinkry, vše je jen nástřik a vypadá velmi nevěrohodně.
Bburago: Citroën C6 (černý) |
Kvalita barvy je na dobré úrovni, jen barva na zrcátkách má u některých modelů jiný odstín než barva karosérie. Příď vozu a světla jsou zpracovány dobře, motor je z několika dílů a ukazuje základní proporce motoru V6. Zadní část vozu má všechny důležité základní prvky a kufr lze otevřít, ale opět spousta detailů řešena pouze nástřikem. V kufru zapomeňte na mikroplyš, tvoří ho pouze plastová krabička. Interiér modelu je průměrný. Sedadla jsou povedená a základní prvky přístrojů jsou také vidět, ale žádné detailní prvky, mikroplyš, pásy nečekejte. Kola jsou zpracovaná slušně, model má znázorněny i kotouče s třmeny, které se ale s koly bohužel neotáčí.
Závěr:
text B@RT foto Tomáš Válek
Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít s uvedením linku na server www.diecast.cz u každé fotografie nebo citace. Jinak jen se souhlasem www.diecast.cz.