Y-10C 1906 Rolls Royce Silver Ghost

 

Měřítko 1/51                                                                            Roky výroby popisovaných variant: 1974 – 1983

 








Křiklavé barvy se k britskému aristokratovi vůbec nehodí. Sběratele tato barevná kombinace moc nenadchla, ale dětského zákazníka zaujmout mohla.




Dostupnost: Dva modely MICA ohodnotila jako Extremely Rare, první má fialové blatníky a stříbrnou karoserii, druhý je celá stříbrný s bílými plasty. Za Difficult, vzácnější, se u stříbrných modelů považují také žlutá sedada.

 

Barva modelu: V roce 1974 dostal model Y-10C Rolls Royce neautentickou bílou karoserii s metalicky fialovými blatníky. Stejně jako u ostatních typů tento odstín později konvergoval k červené a MICA tyto modely uvádí jako samostatné varianty. Po spotřebování tmavě červených plastů se používaly maska a sedadla v černé barvě. Mimo standardní stříbrná 12ti paprsková kola se vzacněji montovala i 24ti paprsková nebo červená.

 

Od roku 1979 se model konečně celý stříkal stříbřenkou. Zpočátku se objevilo několik velmi vzácných kusů ještě se starými fialovými blatníky. Plasty zůstaly ze začátku černé, znovu se montovaly i tmavě červené, později se objevily i oříškově hnědé a nakonec vzácnější žluté. MICA popisuje i extrémně vzácný model s bílými sedadly, ale možná jde o předprodukční verzi. Další varianty se liší typem namontovaných kol, na odlitcích k žádným změnám již nedošlo.

 








Blatníky pozdějších modelů měly odstín více do červena. Uprostřed stříbrný model s nejběžnějšími tmavě červenými sedadly, žluté vpravo jsou o něco vzácnější.

 

Krabičky:  Bílo-fialové Rollsy firma balila do fialových krabiček woodgrain typu H1 a později i H2. Stříbrné modely se vyskytují v boxech I1I4.

 

Model ve své době:  Krabičky J nastoupily v roce 1984, ale Rollsy se v nich již běžně neprodávaly a jejich výrobu firma ukončila zřejmě v roce 1983. Přesto se údajně v roce 1988 ve skladech našlo větší množství stříbrných modelů. Byly prodány v Austrálii v krabičkách typu J. Mimoto se model balil i do sady s pěti modely. U nás hodně ceněný model se žlutýni sedadly se prodával až 3x dráž, dnes bývá k sehnání téměř za cenu běžného modelu.

Teprve roce 1986 manažeři zařadili do série další, nový model pod číslem 10, formuli Maserati 250F.

 

Další informace naleznete u popisu starších verzí.   


text a foto Libor Mikš


Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít s uvedením linku na server www.diecast.cz u každé fotografie nebo citace. Jinak jen se souhlasem www.diecast.cz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *