Modely aut Quattroruote Collection


 









Citroën DS, 2CV, Dyane z edice Quattroruote


Protože se sám zabývám sbíráním modelů Citroën v měřítku 1/18 a 1/24, představím vám tři modely Citroën, které zatím v kolekci vyšly. Podle reakcí kolegů sběratelů je kvalita ostatních vydaných modelů obdobná. Součástí článku je i tabulka se seznamem již vydaných a plánovaných typů vozů ke květnu 2009. Modely se dají zakoupit i solo bez knihy, jedná se asi o přebytky výroby.


 


 


 


 


 


 


 


 


 

   

Citroën DS 19:

 

Model Citroën DS 19 Berilne z roku 1963 je v měřítku 1/24. Tento model vyšel v čísle 13.


Již u prvních kousků výrobce nasadil laťku zpracování a použitých detailů hodně vysoko.







Citroën DS 1963, měřítko 1/24
Model umožňuje otevřít přední dveře, kapotu a kufr. DS není odpružen a ani jako celá série nemá funkční řízení. Všechny části vozu jsou řešeny dalšími díly, blikači, světly. Interiér je velmi detailní, přístrojová deska není pouze naznačena, nebo nalepená, ale skutečně vybarvená nástřikem jednotlivých prvků. Nechybí řadící páka a sedadla s imitací kůže. Přední kapota nám ukazuje detailně zpracovaný motor s rezervním kolem, ze kterého by se někteří výrobci i 1/18 mohli učit.  Barva je nanesena kvalitně a její fialová varianta působí dobře. Barva i SPZ jsou kopií skutečného vozu, který brázdil italské silnice, a je uveden v přiložené knize. Podvozek je z jednoho kusu plastu, pouze výfuk je nastříkán stříbrně.

 

Model hodnotím velmi kladně, velmi detailní, propracovaný. Vše lícuje velmi dobře, otevírací části pasují a netvoří mezi dveřmi a rámy dveří velké mezery. Nástřik i celkové zpracování je bez výhrad. Model není ještě jako jeho mladší kolegové odpružen.

  

Citroën 2CV 4:

 








Citroën 2CV 1976, měřítko 1/24
Jako druhý Citroën v této kolekci vyšel legendární typ 2CV v čísle 18 Quattroruote Collection. Opět byla přibalena kniha popisující osudy tohoto legendárního Francouzského vozu. Model představuje 2CV z roku 1976 který brázdil ulice Říma. (SPZ modelu je stejná jako na předloze) Model umožňuje otevírat přední dveře, otevřít kapotu i zavazadlový prostor, kde najdeme rezervu. Výrobce zvolil otevřenou verzi střechy, díky níž je krásně vidět interiér a celý vnitřek kachny. 2CV je již odpružen, řízení opět není funkční. Musím znovu napsat jenom chválu, mnoho drobných detailů, zrcátka ve stínítku spolujezdce, složené zadní lampy, viditelné části motoru jako alternátor, sání atd. Nástřik opět na nejvyšší úrovní, lemy oken znázorňující jejich gumová těsnění, chromové lišty okolo kanálků na odvod vody, světla umístěná na vlastní světelné rampě. Jediným negativem jsou snad až příliš velké výčnělky na spodku pro držící šrouby plastového podstavce. Jsou až tak velké, že je sběratel vidí při pohledu na profil vozu, který je tím velmi narušen.

 

Světle oranžový 2CV je opravdu povedeným kouskem a k jeho detailům i zpracování nemám výhrad. Plusem je, že výrobce model odpružil, mínusem jsou výčnělky na spodku vozu pro přidělání podstavce.

    

Citroën Dyane 6:

  








Citroën Dyane 1978, měřítko 1/24
Posledním zatím vydaným exemplářem je Citroën Dyane z roku 1978 v čísle 35 této edice, celé označené jako generace „květinové děti“  Do této doby se zrodil dědic legendárního 2 CV Citroën Dyane. V 70. letech byl ideální alternativou k dokonalosti pro mladé lidi, ideální k objevování, cestám a dalším aktivitám. Jako původně zamýšlená náhrada 2CV sice neuspěl a 2CV ho ve výrobě přežil, přesto se zapsal do povědomí široké veřejnosti. Opět vůz, který jezdil v římských ulicích. Výrobce tentokrát zvolil nataženou střechu. Stejně jako u 2CV nám umožní otevírat kapotu, přední dveře i páté dveře zavazadlového prostoru. Model je odpružen bez funkčního řízení. Potisk sedadel imitací jejich potahů opět přidává své body k dokonalosti a interiér působí pestřeji. Model je opět kvalitně nastříkám s množstvím detailních stříbrných lišt a prvků karosérie. Typové nápisy jsou čitelné a tvořené tiskem. Interiér je opět velmi detailní a vše pěkně lícuje. Na spodku vozu již nejsou veliké držáky a tak jej nic neruší, výrobce se již asi poučil z odezvy sběratelů. Tím že jde o modernější vůz svědčí i více detailů, poklice na kolech, velké blikače na blatníčkách a další…

 

Světle červený model Dyane je kvalitní propracovaný model, který Vám ostudu ve sbírce dělat nebude.

 








Ukázka modelu s knihou
Závěr:


Celá edice se mi velmi líbí, je podle mého názoru škoda, že jí někdo nepřeloží a nevydá v ČR, kde by si jistě našla své příznivce. Modely jsou velmi kvalitní a nemusel by se za ně stydět žádný z renomovaných výrobců. Námět na evropská klasická auta je mi velmi blízký a myslím, že zastánců klasického evropského automobilového designu je mnoho. Pro české sběratele zatím zbývají dvě cesty, objednávky knihy s modelem v zahraničí, a nebo čekat, zda některý dovozce přiveze vyrobené modelové přebytky.

  

 


 


 


 


V edici již vyšlo:

  

Fiat Nuova 500 F (1965)
Alfa Romeo Giulia 1600 Super (1965)
Lancia Fulvia Coupé Rallye 1.3 HF (1967)
Lamborghini Miura (1968),
Fiat 600 D (1960),
Volkswagen Maggiolino 1200 (1961),
Alfa Romeo 2000 Spider Veloce (1971)
Innocenti Mini Cooper 1.3 (1972)
Fiat 124 Sport Spider 1400 (1967)
Simca 1000 LS (1969)
Mercedes-Benz 230 SL (1965)
Autobianchi Bianchina Trasformabile (1958)
Citroën DS 19 (1963)
Lancia Delta HF Integrale 16V (1990)
Renault 4 L (1962)
Porsche 911 S 2.4 (1972)
Volkswagen Golf 1.6 GTI (1978)
Citroën 2 CV 4 (1976)
Peugeot 205 1.9 GTI (1983)
Renault 5 Alpine Turbo (1982)
Fiat 128 (1969)
Alfa Romeo Alfetta (1972)
Ford Escort 1300 GT (1969)
Autobianchi A112 Abarth (1979)
BMW 1600 TI (1968)
Alfa Romeo Giulietta Spider (1961)


Mercedes 190 E (1983)
Fiat 127 (1971)
Opel Kadett Coupé (1973)
Audi quattro Coupé (1986)
NSU Prinz 4L (1970)
Fiat 131 Abarth (1976)
Alpine Renault A110 1600 S (1971)
BMW 318i (1981)
Citroën Dyane 6 (1978)


Ford Capri GT XLR 1700 (1970)
Fiat Uno 55S (1983)

V edici se připravuje:


Stav k červnu 2009


Opel GT 1900 (1970)
Fiat 850 Super (1964)
Alfa Romeo Alfasud (1972)
Lancia Aurelia B24 (1954)
Fiat Panda 30 (1980)
Alfa Romeo GT 1300 Junior (1966)
Fiat 500 Giardiniera (1960)
Lamborghini Countach LP 400 (1982)
Fiat X1/9 Five Speed (1979)
Porsche 356 Cabrio (1962)
Fiat 600 Multipla (1960)
Renault Dauphine (1960)
Ford Sierra Cosworth (1988)


 


text a foto B@RT


Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít s uvedením linku na server www.diecast.cz u každé fotografie nebo citace. Jinak jen se souhlasem www.diecast.cz.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *