Y-6B 1926 Bugatti Type 35

Na podrobné tabulky všech variant tohoto modelu >>> KLIKNI ZDE.

Měřítko 1/48. Rok výroby: modrá barva 1961-65, červená barva 1966-67

 

Dostupnost: I běžné varianty Y-6B jsou nejvyhledávanějšími „béčky“, samozřejmě až po nejceněnějším modelu Matchbox Y-4B Horse Drawn Fire Engine. Nejraritnější je bugatka v zelené metalíze, ale o ní se stále vedou spory, zda šlo jen o předprodukční model nebo zda se pár kusů dostalo i do prodeje. Rare (raritní) je první verze Y-6B-1 na šedých pneumatikách. Její cenu ale devalvují podvodníci, kteří vyměňují na pozdějších bugatkách černé pneumatiky za šedé, které získali třeba z rozbitých modelů. V tomto případě je nutné výši investice zvážit. Více jistí si už můžeme být pravostí dalších modelů v klasifikaci VR, a to Y-6B v modré barvě s bílou přístrojovou deskou z červené bugatky a stejně tak je hodnocen i červený model s černou přístrojovkou. Scarce (vzácné) jsou modré bugatky s modrým chladičem a stejně tak i červený model, kterému také chybí na chladiči zlatý nátěr.

První velmi raritní Y-6B-1 z roku 1961 měla zelenou barvu a šedé pneumatiky. Ty měla i vzácná verze modré bugatky. V roce 1961 se začala vyrábět i Y-6B-2 už na černých pneumatikách s hrubým vzorkem. A v roce 1965 dostala modrá bugatka novější kola s nižšími ráfky a hladké pneumatiky. Ty měla i poslední červená verze.

Přestože byly červené bugatky v produkci jen dva roky, vyrobilo se jich více než předchozích modrých za čtyři roky. Proto jsou modré Y-6B cennější. S barvou karoserie se měnila i barva přístrojové desky a podlahy z červené na bílou. Vzácná verze červené bugatky má černou přístrojovku. Jako rarita se objevila i pochromovaná verze. Závodní čísla bugatek jsou většinou 6, někdy byla otočená jako 9.

 

 

Krabičky: Model měl postupně pět verzí krabiček. První vzácnější byla ještě perokresbová C. Do té se balily modré bugatky s šedivými pneumatikami nebo o něco později s černými gumami hrubým vzorkem. V roce 1963 se začaly vyrábět krabičky s obrázky modré bugatky, nejprve D1, pak krátce velmi vzácný box D2 a nakonec nejobvyklejší typ D3. I když měl obrázek modré bugatky, poměrně dlouho se do něj balily i Y-6B Bugatti 35 v červené barvě. Posledním poměrně vzácným typem byl v roce 1967 box E, jediný s obrázkem červené bugatky.


Alexandr Pícha

Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít jen s písemným souhlasem serveru: www.diecast.cz .

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *