Nesmrtelná legenda Citroën 2CV – 2. část: výrobce Maisto – článek doplněn









Maisto 1/18: Citroën 2CV Paris – Persepolis – Paris 1971


Maisto se zaměřilo na první typ A Citroën 2CV z roku 1952, který má ještě vlnitý plech na kapotě s bočními chladícími otvory, starší přední masku, naopak nemá velké okno na C sloupku a kryt kufru tvoří plachta. Model má velmi povedený podvozek, který je opravdu věrný ve srovnání s reálným, jen opět chybí výfukový systém. Kola jsou nezávisle odpružená a řízení je funkční, včetně propojení s volantem. Model má otevírací kapotu a přední ještě „sebevražedné“ dveře – otevírající se proti směru jízdy. Protože se jedná o rannou verzi 2CV, kufr je ještě kryt plachtou (levnější na výrobu a šetřila se hmotnost skutečného vozu), proto ji mohl výrobce u některých verzí udělat smotanou a ukázat zdařilý kufr včetně rezerva na podlaze.


 


 


 









Maisto 1/18: Citroën 2CV 1952 světle šedá metalíza


Motor má podle mého názoru lépe zobrazeno Solido, naproti tomu Maisto nezapomnělo na baterii a další detaily, které Solido u svého modelu opomnělo. Interiér modelu je dobře zvládnutý, sedadla jsou věrně vyrobena a dokonce mají látkové potahy. Palubní deska a vše důležité z interiéru model má. Na modelu chybí zadní světla, která nejsou ani naznačena a některé díly jako kola a interiér mohly být z lepších plastů.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 









Maisto 1/18: Citroën 2CV 1952 béžová barva


Model vyšel v několika verzích. Hlavní řadou je šedá a béžová karosérie s různě staženou střechou a staženou plachtou na kufru. Další je doprovodná závodní verze z roku 1971 Paris – Persepolis – Paris 13 500km, která má na předním nárazníku ještě přídavná světla, rezerva na bocích a na pravém blatníku trochu zvláštně zobrazený kanystr. Barvu má světle žlutou s potiskem reklam od sponzorů. Z celé série je podle mého názoru nejhezčí.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 









Maisto 1/18: Citroën 2CV 1952 tmavě šedá


Závěr:


Oproti Solido není model v tolika verzích, výrobce se držel hlavního měřítka 1/18. Pokud bych měl modely srovnat, doporučil bych Vám spíše 2CV Solido a to aspoň do té doby než se tento legendární automobil dočká nového modelového zpracování. Naproti tomu nižší cena, měřítko 1/18 a potřeba některých modelářů sbírat prvotní verze automobilu zase nahrává pro Maisto.


Stejně jako u Traction Avant vydalo Maisto Citroën 2CV v tuning verzi – velká chromová kola, Hifi aparatura a další in-věci. Celkově proti Tuning modelům nic nemám, ale upravovat takto vůz z roku 1952, který má jistě větší cenu v původní verzi, asi nikoho nenapadne. Koupí takového modelu a jak předpokládám neexistujícího vozu, který je ještě dost kýčovitý, nechám na zvážení každému z Vás.


Další a poslední díl bude pojednávat o užitkové verzi tohoto legendárního vozu.


 


Doplnění článku (16.12.2010) :


 


Jako další vyrobilo Maisto tři verze 2CV.









Maisto 1/18: Citroën 2CV Taxi Parisien 1957
První byla tuningová verze, která má velká chromová kola, prosklenou střechu, zvukovou aparaturu a další věci a to vše je doslova nabastleno na karoserii z roku 1952 – no možná se to někomu líbí, ale u mě velký propadák. Tuning vyšel ve dvou verzích metalíz a to zelené a oranžové.


Zajímavější byla ale druhá verze a to pod názvem Old Friends, která vyšla spolu s Traction Avant. Jedná se o úpravu staré, ošumtělé kachny, na které začíná koroze, má zaprášená okna a matnou nazelenalou barvu. Jako nápad dobré, realizace v rámci ceny na slušné úrovni.


Jako poslední zatím vydanou verzí je pařížské Taxi. 2CV dostalo slušivý lak, vše je řešeno tiskem. Z verze Traction Avant Taxi výrobce použil taxametr i cedulku na střeše „Taxi“, která by ale měla být umístěna mnohem výše, kde už má střecha pomocný rám a ne uprostřed plachty.







Maisto 1/18: Citroën 2CV „Old Friends“  1952
Dále pařížské taxíky měly pouze sedadlo pro řidiče a zadní sedadla. V modelu je tomu ale jinak, Maisto použilo pouze standardní formu. Vůbec problémem posledních modelů je snaha výrobce ušetřit, takže modely například nemají rezerva a do kufru není pro jistotu vidět. Dále modely již nemají látkový potah sedadel a snad nejhorším důsledkem těchto snah je to, že modely jsou zcela bez oken u předních dveří.


Osobně pokud žádnou 2CV od firmy Maisto nemáte a líbí se Vám, tak Taxi či verze 2CV “vytažená ze stodoly“ je ještě dobrou volbou.


 


 


 


 


 


text B@RT foto Tomáš Válek


Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít s uvedením linku na server www.diecast.cz u každé fotografie nebo citace. Jinak jen se souhlasem www.diecast.cz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *