Y-16B 1928 Mercedes SS Coupé – verze z roku 1972

 


Model 1928 Mercedesu má oproti skutečnému vozu ještě více zdůrazněnou délku přední kapoty. Je tak ještě líbivější a v této první verzi je mezi sběrateli nejžádanější.

Na historii Y-16B 1928 Mercedes SS po roce 1973 >> KLIKNI ZDE.


Na podrobné tabulky všech variant tohoto modelu >> KLIKNI ZDE.

Měřítko: 1/45    Roky výroby: 1972 kovová kola; 1974-1990 nová plastová většinou pochromovaná kola; mosazné, později niklované pokovení kovových částí.

 


Dostupnost: I základní verze vyrobené v roce 1972 jsou obtížněji sehnatelné, protože se vyráběly jen necelý rok. Rare – raritní jsou hned tři varianty: Y-16B-1 s difenciálem, varianta s karosérií ve světle zelené metalíze s blatníky v tmavozelené barvě z Y-14C Stutze a žlutomodrá barevná kombinace. Exteremely rare – extrémně raritní je varianta s bílou karosérií a černými blatníky. Y-16B má i v dalších provedeních několik vzácných a obtížně sehnatelných verzí v kategoriích Scarce Difficult. Pro úplné přesné určení je nejlepší použít takzvanou „bílou“ knihu MICA „The YESTERYEAR BOOK 1956 to 2002“ nebo její starší vydání.


 


 



Opravdu první verze Y-16B-1 měla ještě na podvozku znázorněný diferenciál a vzadu hladký kufr bez textury.


 


Historie: Y-16B 1928 Mercedes SS v kombinaci stříbrné a červené metalízy si dlouho ve výrobě nepobyl. Byl to předposlední model Yesteryear na kovových kolech a předposlední Matchbox z období Regular Wheels. Jeho pojetí už trochu naznačovalo novou generaci yesteryearů, měl novější kovová kola z Y-15B Packarda a jeho karoserie byla poprvé modelově trochu stylizovaná s dravěji protaženým předkem motoru, ještě více než jak měl mohutný předek skutečný sportovní Mercedes.


 


Za rok 1972 se stačily objevit jen dvě varianty. První raritní Y-16B-1 měl ještě pod zadní osičkou naznačený diferenciál. Na ten ale pracovníci při montáži osičky často naráželi, takže Lesney rychle toto místo vyrovnal, čímž vznikla varianta Y-16B-2. Od této chvíle už na podvozcích všech dalších variant Y-16B vede náznak kardanového hřídele do ztracena.


 



 

Y-16B-1 měl oproti Y-16B-2 také hladký zadní kufr bez textury. Jinak se za rok 1972 žádné verze už neobjevily. Různě syté odstíny má jen červená barva blatníků, ale to je dáno jen nestabilitou barev a na rozdíl třeba od Y-11C Lagondy nejsou tyto rozdíly tak patrné. Skutečnou plejádu variant přinesla až výroba Y-16B po roce 1973, to už je ale jiná kapitola po zlatém věku modelů Matchbox nazývaném období Regular Wheels.


 



V období Regular Wheels se Y-16B stačil dávat jen do krabiček typu G.


























 


Na podrobné tabulky všech variant tohoto modelu >> KLIKNI ZDE.


 


Na historii Y-16B 1928 Mercedes SS po roce 1973 >> KLIKNI ZDE.


 


 


Alexandr Pícha


 


Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít s uvedením linku na server www.diecast.cz u každé fotografie nebo citace. Jinak jen se souhlasem www.diecast.cz.


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *